Tuesday, May 18, 2010

ဆရာေဇာ္ (သို့မဟုတ္) ဓါးသံလွ်က္နဲ့ပန္း


အမွာစာမဟုတ္ေသာ အမွာစာ

ဒီေန႔ ေမလ ၁၈ ရက္ေန႔(၂၀၁၀)ဟာ က်ေနာ္သိပ္တန္ဖိုးထားေလးစားရတဲ့ ဆရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ရဲ႕ ၇၃ ႏွစ္ေျမာက္ ေမြး ေန႔ပါ။ က်ေနာ္ ဆရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင္နဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး ေရးခ်င္ေနတာ ႏွစ္အေတာ္ၾကာပါၿပီ။ အခု ဆရာေဇာ္ေဇာ္ ေအာင္ရဲ႕စာေပအျမင္တေစ့တေစာင္း ေဆာင္းပါးကိုလည္း မႏွစ္ ဧၿပီလကတည္းက ေရးထားတာပါ။ ဆရာႀကီး ဆီကိုလည္း အၾကာႀကီးဖုန္းဆက္စကားေျပာၿပီး ဆရာႀကီးရဲ႕ စာေပအျမင္ေတြကို ၾကားသိခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ ႏွစ္ ေတြ ဘယ္လိုေျပာင္းေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ႏိုင္ငံႀကီးကေတာ့ မေျပာင္းေသးပါ။ ရွင္းေနပါတယ္။ အတိတ္ေကာ၊ ပစၥဳပၸာန္ေကာ၊ အနာဂါတ္ေကာ။


က်ေနာ္ဟာ စာေပပညာရွင္၊ စာေပေ၀ဖန္ေရးသမားမဟုတ္တာကိုေတာ့ ထပ္တလဲလဲ၀န္ခံပါရေစ။ ဒါေပမယ့္ စာေပကိုျမတ္ႏိုးတယ္။ တန္ဖိုးထားတယ္။ စာေပဖန္တီးသူေတြကိုေလးစားတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း စာေပဖန္ တီးသူေတြမ်ားမ်ားေပၚထြက္လာေစခ်င္ပါတယ္။ က်ေနာ္ေက်ာင္းသားဘ၀က ေမာ္ဒန္၊ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ ဆိုတဲ့စ ကားကို တကၠသိုလ္ရဲ႕ေျမသင္းသင္းမွာလည္းၾကားရတယ္။ မေလးရွားပိေတာက္ရနံ႔စူးစူးၾကားမွာလည္း ၾကားရ တယ္။ စိန္ပန္း ရဲရဲနီေတြေဝေန ေၾကြေနတဲ့ အဓိပတိေျမမွာလည္း ၾကားရတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ အခုထိေကာင္းေကာင္း နားလည္သေဘာမေပါက္ႏိုင္ေသးပါဘူး။ ေမာ္ဒန္၊ ပို႔စ္ ေမာ္ဒန္စကားလံုးေတြနဲ႔အတူ တြဲပါလာတဲ့ စကားလံုးမ်ား ……… Decentered, Hermaneutics, Uncertainty, Deconstruction စတာေတြနဲ႔အတူ ဆရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင္၊ ဆရာသစၥာနီ၊ ဆရာျမတ္သစ္၊ ဆရာေဇယ်ာလင္း၊ ဆရာေနမ်ိဳး စတဲ့ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံရွိ ဆရာႀကီးမ်ားနာမည္နဲ႔လည္း ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္ခဲ့ရပါတယ္။ ထို႔ျပင္ ႏိုင္ငံရပ္ ျခားရွိ သီအိုရီပညာရွင္ႀကီးမ်ား၏ နာမည္မ်ားႏွင့္အတူ သူတို႔ရဲ႕ အေတြးအေခၚ၊ သီအိုရီအပိုင္းအစမ်ားလည္း က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ေရေႏြးၾကမ္း၀ိုင္းထဲသို႔ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အသြင္အဖံုဖံုနဲ႔ ပဲ့က်လာၾကသည္။ လြင့္ပါးလာၾကသည္။

က်ေနာ္ ဆရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ရဲ႕စာနဲ႔ စတင္ရင္းႏွီးခြင့္ရတာကေတာ့ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္တုန္းကပါ။ သူငယ္ခ်င္းတစ္ ေယာက္အိမ္မွာ ဆရာ့ရဲ႕ေျခာက္ဒႆမသုညတစ္ဆိုတဲ့ပို႔စ္ေမာ္ဒန္မွတ္ခ်က္တစ္ခ်ိဳ႕ပါတဲ့ စာအုပ္ေလးပါ။စာအုပ္က အေတာ္အတန္ပါးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ့္အတြက္ ေတာ္ေတာ္နားလည္ရခက္ေစပါတယ္။ ဆရာရဲ႕ အစ စကားလံုးကိုက က်ေနာ့္ကို ဆြဲေဆာင္ခဲ့ပါတယ္။ “ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာကိုေျပာပါမည္ ” တဲ့။

သူငယ္ခ်င္းအိမ္မွာ ကမန္းကတန္းဖတ္လိုက္ရလို႔ အားမရတာနဲ႔ ငါ့ကိုေပးကြာဆိုၿပီး ယူလာခဲ့ပါတယ္။ ပို႔စ္ေမာ္ ဒန္သမားဆိုသူေတြကို က်ေနာ္သေဘာက်တာက သူတို႔ရဲ႕အေတြးရဲ၊ အေရးရဲ၊ တင္ျပရဲ၊ ဖန္တီးရဲ တာပါဘဲ။ ဆ ရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ စာအုပ္ေတြကိုဖတ္တဲ့အခါတိုင္း ဆရာရဲ႕ သေဘာတရား၊ အေရးအသားေတြမွာ အင္အား ပါတာကိုေတြ႔ရပါတယ္။ အထူုးသျဖင့္ ဆရာရဲ႕ ရဲရဲျမင္၊ ရဲရဲေျပာ၊ ရဲရဲေရး ထားတဲ့ အမွာစာေတြပါဘဲ။ “ နားမ လည္ရင္မဖတ္နဲ႔။ ”

ဆရာေရးဖူးတယ္ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္သမားေတြအဖို႔ “ အရွိေလာက၏ရွိမႈသည္လည္း မေသခ်ာ၊ မရွိေလာက၏ ရွိမႈ သည္လည္း မေသခ်ာ ” ဆိုတဲ့ အျမင္ဟာ က်ေနာ္တို႔လို ခၽြတ္ၿခံဳက်ေနသူေတြအတြက္ ေျဖသိမ့္စရာလိုလို ခံစားမိခဲ့တယ္။

မည္သည့္အေၾကာင္းျခင္းရာ အေရးကိစၥမဆို တစ္ေနရာမွ စုစည္းခ်ဳပ္ကိုင္ထားေသာ အရာဟူ၍မရွိ၊ အားလံုးအ ထိန္းအကြပ္မရွိဘဲ ေမ်ာခ်င္ရာေမ်ာပါေနၾကသည္ဟု ပို႔စ္ေမာ္ဒန္သမားမ်ားအခ်ိဳ႕၏ ခံယူခ်က္ကိုလည္း က်ေနာ္ သေဘာက်၏။

မေက်နပ္ခ်က္ေတြ၊ ေ၀ဒနာေတြအျပည့္နဲ႔ ခံစားေနရေသာ ယေန႔ေခတ္ က်ေနာ္တို႔လို လူငယ္လူရြယ္ေတြအ တြက္ ဆရာေဇာ္ စာမ်ားက ေဖာ္ထုတ္တင္ျပလိုစိတ္ျဖစ္လာေစသည္။ က်ေနာ့္လို စာေပသီအိုရီဘာမွ်မသိနားမ လည္သူေတာင္မွ အခုလို မိမိေျပာခ်င္တာ၊ ေရးခ်င္တာကို ေဖာ္ထုတ္ရဲလာေအာင္ ဆရာ့စာမ်ားက လွံဳ႕ေဆာ္ႏိုင္ တယ္။ က်ေနာ္လည္း ခံယူထားတယ္။ “ မႀကိဳက္ရင္ မဖတ္နဲ႔ ” လို႔။

က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ခံစားခ်က္၊ ဖန္တီးခ်က္၊ အေတြးေတြကို ဘယ္သူကမွ လာေရာက္ထိန္းခ်ဳပ္ခြင့္မျပဳသင့္ပါဘူး။ တစ္ ခုဘဲ လိုမည္… ေကာက္က်စ္တဲ့စိတ္ေတာ့ မေမြးသင့္ဘူး။

ဆရာအတြက္ အမွတ္တရေရးမယ္၊ တင္ျပမယ္၊ ဒါဘဲ က်ေနာ္စိတ္ရွိတယ္။ က်ေနာ့္အေရးအသားမွားရင္မွားေန မယ္။ ၀ါက်အထားအသိုေတြ လြဲရင္လြဲေနမယ္။ က်ေနာ့္အေတြးေတြ သင္တို႔နဲ႔ တူခ်င္မွလဲတူမယ္။ မတူဖို႔ ပိုမ်ား တယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိစၥမရွိပါ။ အားလံုး လြတ္လပ္စြာ သေဘာထားကြဲႏိုင္ပါတယ္။ အဲ့ဒါကိုက အႏုပညာရဲ႕ ရသ၊ အလွတစ္ခုလို႔ျမင္တယ္။ သင္တို႔ရဲ႕ အျမင္ေတြကိုလည္း ရဲရဲေဖာ္ထုတ္ၾကပါ။ ရဲရဲေရးသားၾကပါ။ ရဲရဲဖန္တီးၾကပါ။

အခု က်ေနာ္ ဆရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ေဆာင္းပါးနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီးလို႔ဘဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဆရာ့စာေပသေဘာထားအျမင္ေတြ နဲ႔ပတ္သတ္ၿပီးလို႔ဘဲျဖစ္ျဖစ္ ေ၀ဖန္ၾကပါ။ ေရးသားၾကပါ။ ျငင္းခံုၾကပါ။ ဓါးေတြ၊ တုတ္ေတြ၊ လက္ေတြေတာ့မပါနဲ႔ ေပါ့။ အခုေခတ္ ပါလီမန္ေတြမွာ ျငင္းခံုေနတာ၊ ထိုးႀကိတ္ရန္ျဖစ္ေနတာထက္ေတာ့ ပိုၿပီးသိမ္ေမြ႔ညင္သာ မယ္ လို႔ေတာ့ ယံုၾကည္ပါတယ္။ စာေပအႏုပညာသမားေတြ၊ ေ၀ဖန္ေရးသမားေတြ၊ စာေပအေပၚအျမင္မေတာ္သူ ေတြအားလံုး ေဆြးေႏြးၾကပါ၊ ေ၀ဖန္ၾကပါလို႔ တိုက္တြန္းလိုက္ပါတယ္။

ဆရာေဇာ္ ေဆာင္းပါးနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး ဆရာေဇာ္ပံုေတြကို တေလးတစားပို႔ ေပးေသာ ျပည္တြင္းကဗ်ာဆရာသူ ငယ္ခ်င္းတစ္ဦး ကိုလည္း ေက်းဇူးတင္တယ္။ အထူးသျဖင့္ ဒီ “ အမွာစာမဟုတ္ေသာအမွာစာ ” ကို ေရးခ်င္လာ ေအာင္၊ ေရးျဖစ္ေအာင္တိုက္တြန္းေသာ “ ဆရာေဇာ္ (သို႔) ဓါးသံလွ်က္နဲ႔ပန္းပြင့္ ” လို႔ ေခါင္းစဥ္အတြက္ အႀကံ ေပးခဲ့သူ က်ေနာ္ေလးစားခ်စ္ခင္ရတဲ့ အကိုႀကီး ကဗ်ာဆရာသစ္ေကာင္းအိမ္အား ရင္ထဲက မွတ္တမ္းတင္ အပ္ပါသည္။

ဏီဆက္

၁၈ ေမလ ၂၀၁၀

No comments:

Post a Comment