ေနာက္ ေဒၚတင္လွအား ေကာ္ဖီကပ္ရန္ အမိန္႔ရွိသျဖင့္ ေဒၚတင္လွ ေရာက္လာ၏။ ေကာ္ဖီ ဘုဥ္းေပးၿပီးလွ်င္ – "တင္လွ ခုရက္ပိုင္း နင္အိပ္မက္မ်ား ထူးထူးေထြေထြ မမက္ဖူးလား" ဟု ေမးေတာ္မူ၏။ ေဒၚတင္လွက ရိပ္သာထဲမွာ ေစတီႀကီးတစ္ဆူအနီး၌ ဆရာေတာ္ တရား႐ႈမွတ္ေနရာ ေစတီႀကီးမွာ မီးခိုးမ်ားအူ၍ ေဖာင္းရစ္မွ တအိအိ ၿပိဳက်လာရာ ဆရာေတာ္အေပၚပိက်ေသာ္လည္း ဆရာေတာ္မွာ မည္သုိ႔မွ် မျဖစ္ေၾကာင္း ေလဆာက္ထားေလသည္။ ထုိအခါ ဆရာေတာ္က "ဟ ... တင္လွရ၊ နင့္အိပ္မက္က တယ္စမ္းပါကလား၊ ပုဗၺနိမိတ္ဆို တာ ဒီလိုျဖစ္ေပၚစၿမဲပဲ၊ ငါ့လို ခံႏိုင္ရည္ရွိေအာင္ တရားကိုနာနာဖိၿပီး အားထုတ္ၾက" ဟု အမိန္ရွိေလ သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ခဏေစာင့္ဦးဟု ေျပာကာ အခန္းတြင္းသုိ႔ ကသြား၏။ ၿပီးလွ်င္ သကၤန္းလဲကာ ေစာေစာက၀တ္႐ံုထားေသာ ဧကသီသင္းပိုင္ႏွင့္ အံသကိုဋ္ တစ္ထည္ကို ကိုင္လ်က္ထြက္လာ၏။ "ေရာ့ ... ဒီသကၤန္းေတြ နင့္ဇရပ္ ယူသြားၿပီး၊ သိမ္းထား၊ ေရေလွ်ာ္မပစ္ႏွင့္"ဟု မိန္႔ကာ ေပးေတာ္ မူလိုက္ေလသည္။ ၎ေန႔နံနက္ပိုင္း (၁၁) နာရီခြဲတြင္ ေကာ္ဖီႏွင့္ ဆြတ္ျပဳတ္ ဘုဥ္းေပးေတာ္မူေသး၏။ ဆရာေတာ္သံုးပါးႏွင့္အတူ ဘုဥ္းေပးပံုကို ဓါတ္ပံုအ႐ိုက္ခံေတာ္မူေသးသည္။ ဆရာေတာ္ ေဟာေျပာ ေသာ စကားမ်ားကို နားမလည္ရွာၾက၊ အံ့အားသင့္စရာေတြခ်ည္း ျဖစ္ေနေတာ့၏။ ဆရာ၀န္ေခၚရန္ ဒကာမ်ားက ေလွ်ာက္ထားၾကရာ " ကိစၥမရွိပါဘူး မေန႔က ပန္ကာေလမိ သြားလုိ႔ အခုိးနည္းနည္းငုပ္တာပါ၊ အဲေလ ဆရာ၀န္ပင့္ခ်င္လဲ တစ္နာရီခြဲမွ ပင့္ၾက" ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏ ႐ုပ္လကၡဏာႏွင့္ အသံေတာ္ကား ပကတိအတိုင္းပင္။ ခႏၶာ၀န္ႀကီး တယ္ၿပီးေလးတာပဲ၊ "ကဲ ... ဦးသန္းေမာင္၊ က်ဳပ္ကို ၀မ္းခ်ဴေပးစမ္းပါဦး" ဟု ဆိုကာ ကုဋီသို႔ ကိုယ္တိုင္ႀကြေတာ္မူသည္။ အတန္ၾကာေသာအခါ ပရိသတ္အမ်ားအျပား ေက်ာင္းေပၚ သုိ႔ ေရာက္လာၾက၏။ ၁၂ နာရီ ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္တြင္ ေဒါက္တာဆိုနီႏွင့္ ဆရာ၀န္ႀကီး ေစာျမေမာင္တုိ႔လည္း ေရာက္ရွိလာၾက၏။ "ကဲ ... ေနာက္ထပ္ ေဆးထိုးစရာရွိရင္ ထုိးၾက၊ အခ်ိန္မရွိေတာ့ဘူး၊ မင္းတုိ႔ေဆးလဲ ဘာမွ်မတတ္ႏိုင္ပါဘူး"
အခ်ိန္ကား ေန႔တစ္နာရီရွိေလၿပီ
အားငယ္ေသာ မ်က္ႏွာမ်ားႏွင့္ ရဟန္းရွင္လူမ်ား စိုးရိမ္တႀကီး ၾကည့္႐ႈဖူးေျမာ္ေနၾကစဥ္ "ကဲ ... အားလံုး ဦးပဥၥင္းမ်ားေရာ၊ ဒကာ ဒကာမေတြေရာ ခႏၶာရွိသူတိုင္း ခံစားရမယ့္ ေ၀ဒနာကို ၾကည့္ထားၾက၊ ဒီခႏၶာရွိရင္ ဒီေ၀ဒနာကို သတၱ၀ါအေပါင္းတိုင္းခံစားရမယ္" ဟု မိန္႔ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ခပ္သိမ္းသတၱ၀ါ၊ မ်ားသူငါကား၊ မရဏမင္း၊ သူ႕လက္တြင္းသုိ႔၊ မယြင္းမွန္စြာ၊ အနိစၥခ်ည္း၊ ကာလဘယ္ခါ၊ ဘယ္ေန႔မွာဟု ခ်ိန္ခါေန႔ရက္ ခ်ိန္းအခ်က္လွ်င္၊ သက္သက္ဘယ္မွာ၊ မရွိပါခဲ့၊ မွန္စြာ မုခ်၊ ေသၾကရလိမ့္၊ ျမင္ၾကခုပင္၊ ေသပြဲ၀င္ခဲ့၊ ယခင္ေရွးခါ၊ ထိုနည္းသာတည္း၊ သတၱ၀ါထံုးတမ္း၊ စဥ္လာလမ္းမုိ႔ ေျဖာင့္တန္းေသခ်ာ၊ မလြတ္ပါတည္း - ဟူေသာ "ဓမၼသံေ၀ဂ" ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ... အရိယာသခင္ အရွင္သူျမတ္တုိ႔သည္ ဒီဘ၀ ဒီခႏၶာ၌ အစြဲအလမ္း ကင္းေတာ္မူၾက၏။ အကယ္၍ ထုိစြဲလမ္းမႈ ဥပါဒါန္ရွိေသးလွ်င္သာ ေနာင္ဘ၀ ေနာက္ခႏၶာသည္ ဇာတိဟူေသာ ျဖစ္ေပၚမႈ ဥပါဒါန္ျဖစ္ေပၚရန္ ထင္ရွားေပသည္။ ေလာင္စာသိမ္း၍ ၿငိမ္းေလၿပီးေသာ မီးသည္ အဘယ္အရပ္သို႔ ေရာက္သြားသည္ဟု မဆိုရေလသကဲ့သုိ႔ ... မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးသည္လည္း ခႏၶာႏွင့္ ဥပါဒါန္္ က်န္မရွိေတာ့ဘဲ ... ၁၃၂၄ ခု၊ သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ေက်ာ္ (၄) ရက္ေန႔ ေန႔တစ္နာရီ မိနစ္ (၂၀) အခ်ိန္တြင္ (အႏုပါဒိေသသ) ခႏၶာဇာတ္သိမ္း၍ အကင္းမဲ့ ေအးၿငိမ္းေတာ္မူျခင္းသာ ျဖစ္ပါသတည္း။
ေနာက္ဆက္တြဲထူးျခားခ်က္မ်ား
(က) သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ေက်ာ္ (၄) ရက္ေန႔ ည (၉) နာရီအခ်ိန္တြင္ ဥတုဇ႐ုပ္ကလာပ္ေတာ္ အတြင္းသုိ႔ ေဆးမ်ားသြင္းရာ ေပါင္ရင္း ေသြးေၾကာမွ ပကတိ အရွင္ေကာင္ကဲ့သုိ႔ ေသြးစိမ္းမ်ား တရွင္ရွင္ထြက္၍ အေပၚသို႔ ေလးလက္မခန္႔ ေထာင္ပန္းေနျခင္းမ်ား။ ဆက္လက္၍ (၇) ရက္လံုးလံုး ေဆးမ်ားသြင္းရာ ေသြးမ်ားပန္းထြက္ေနျပန္ျခင္း။
(ခ) ၁၃၂၄ ခုႏွစ္၊ သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ေက်ာ္ (၁၀) ရက္ ေန႔ နိဗၺာန္ေက်ာင္းခ်ကာ၊ ၁၃၂၄ ခု၊ ျပာသိုလဆန္း (၉) ရက္ေန႔ (၁၂) နာရီအခ်ိန္ နိဗၺာန္ေက်ာင္းမွ သာဓုကိဠနသဘင္သုိ႔ အေလာင္း ေတာ္ကို ပို႔ေဆာင္ၾကသည္။
တတိယအႀကိမ္ ပ်ားစြဲျပန္ျခင္း
လျပည့္ေန႔တြင္ မီးသၿဂႋဳဟ္ရာ လူထုပရိသတ္မွာ ႏွစ္သိန္းနီးပါးရွိသည္။ ဤကဲ့သုိ႔ ရွိေနေသာ ေၾကာင့္ ႐ုပ္ကလာပ္ေတာ္ကို မီးမသၿဂႋဳဟ္ရက္ဘဲရွိေနၾကရာ၊ သံဃာေတာ္မ်ား တစ္ထပ္၊ မီးသတ္ရဲ ေဘာ္မ်ား တစ္ထပ္၊ ျပည္သူ႕ရဲတပ္ဖြဲ႕တစ္ထပ္ ဤကဲ့သုိ႔ အထပ္ထပ္ ၀န္းရံ၍ မီးသၿဂႋဳဟ္နံ႔သာထင္း မ်ားကို ႐ုပ္တရက္မီးမစြဲဘဲရွိေနျပန္၏။ ထုိအေျခအေနတြင္ သံဃာေတာ္တစ္ပါးက ဓာတ္ဆီပံုးလိုက္ပက္ ျဖန္းလိုက္ေသာအခါ မီးေတာက္တက္မလာဘဲ မီးခိုးလံုးမ်ားသာ ၀ုန္းခနဲ ထြက္လာၿပီးေနာက္ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာမွ ျဖဳန္းခနဲ မီးထေတာက္သျဖင့္ သံဃာေတာ္မ်ား အုတ္ပလ’င္ေပၚမွ ဆင္းေျပးရေလေတာ့သည္။
႐ုပ္ကလာပ္မွ အပုပ္နံ႔မထြက္ျခင္း
ဆရာေတာ္၏ ႐ုပ္ကလာပ္တုိ႔ကို မီးသၿဂႋဳဟ္ရန္ စီစဥ္ေနေသာ္လည္း အပုပ္နံ႔လံုး၀မထြက္ဘဲ ရွိေန၏။ နိကၠိေလသာနံ မတသရီရမၸိ ဒုဂၢႏၶံ န ေဟာတိ။ (သုတၱနိပါတ္ အ႒ကထာ၊ အာမဂႏၶ ႏွာ – ၃၀၃) နိကၠိေလသာနံ၊ အာသေ၀ါကင္းကြာ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္တုိ႔၏။ မတသရီရမၸိ၊ ပရိနိဗၺာန္စံၿပီး ေသာ အတၱေဘာကိုယ္သည္လည္း၊ ဒုဂၢႏၶံ၊ အပုပ္နံ႔သည္။ နေဟာတိ၊ မထြက္ပါေခ်။ထုိ႔ေၾကာင့္ ရဟႏၲာေသလွ်င္ အပုပ္နံ႔မထြက္။
ဓာတ္ေတာ္မ်ားေတြ႕ရွိျခင္း
ည (၉) နာရီ အခ်ိန္ေလာက္ အပူဓါတ္ေလ်ာ့ခ်ိန္တြင္ အုတ္ပလႅင္မွ ေတြ႕ရွိရသမွ်ေသာ အရာ၀တၳဳမ်ားကို သိမ္းက်ံုးကာ အိတ္မ်ားႏွင့္ထည့္ၿပီးလွ်င္ ဦးေအာင္ေက်ာ္ ယခု (အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဥကၠ႒ႀကီး) တုိ႔မွ ႀကီးမွဴး၍ ေက်ာင္းတိုက္သုိ႔ လံုၿခံဳေရးအတြက္ အျမန္ပို႔လိုက္ရ၏။ နံနက္လင္းေသာအခါ အထူးၾကပ္မတ္ၿပီး အေစာင့္မ်ားခ်ထားေသာ္လည္း ဓါတ္ေတာ္မ်ား ဖူးေတြ႕ရသျဖင့္ လူထုႀကီးမွာ အလုအယက္ တုိးေ၀ွ႕ယူၾကရာ အုတ္ပလ’င္ပါ ပ်က္စီးသြားေတာ့သည္။ ဓါတ္ေတာ္မ်ား က်ေတာ့မွပဲ ရဟႏၲာမွန္း သိရွိၾကေတာ့၏။ ရဟႏၲာ အရွင္ျမတ္တုိ႔မွာ ဤမွ်ေလာက္ပင္ သိုသိပ္ေတာ္မူၾကပါေပ၏။
ျပာသိုလျပည့္ေက်ာ္ (၃) ရက္
ရိပ္သာေက်ာင္းအတြင္း ပို႔ထားေသာ ပစၥည္းမ်ားကို တပည့္ ဒါယကာ၊ ဒါယိကာမမ်ားႏွင့္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား ေရွ႕ေမွာက္တြင္ ရွာေဖြၾကေသာအခါ မီးမစြဲဘဲက်န္ေနေသာ သူငယ္အိမ္မပ်က္ မ်က္လံုးေတာ္အစံုႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ဆက္ေနေသာ လက္ဆစ္အ႐ိုးေတာ္မ်ား ဓာတ္ေတာ္မ်ား၊ သြးေတာ္ မ်ားကို ဖူးေတြ႕ရေလသည္။ ထုိအခါက်ေတာ့မွပင္ လြန္ခဲ့ေသာ (၇)လခန္႔က မိန္႔ဆိုေတာ္မူခဲ့ေသာ စကားေတာ္တရား ေတာ္မ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ သီတင္းကြၽတ္ လျပည့္ေန႔က ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ "ငါေသလွ်င္ သပိတ္ မသြတ္ႏွင့္" ဟူေသာ တရားေတာ္၏ အဓိပၸါယ္ကိုလည္းေကာင္း ႏွလံုးပိုက္မိၾကေတာ့သည္။
ရဟန္းရွင္လူတုိ႔သည္ ထုိအခါက်မွပင္ အလြန္ေက်းဇူးမ်ားျမတ္ေသာ ေလာကုတၱရာ ရတနာ ျမတ္ႀကီးျဖစ္ေၾကာင္း အေလးအနက္ ယံုၾကည္၍ ၀ိုင္းအံုပူေဇာ္၍မၿပီး ခ်ီးက်ဴးတသ၍ မကုန္ ေက်းဇူး ဂုဏ္ကို ေအာက္ေမ့၍ မဆံုးႏိုင္ေအာင္ ရွိၾကေတာ့သည္။
ခႏၶာကေလာင္စာ (ထင္း)၊ ဇရာ မရဏက (မီး)၊
သံသရာတေလ်ွာက္လံုးမွာ ဘယ္ခႏၶာရရ ေလာင္စာႏွင္႔မီးတြဲေနတာပဲ ရွိတယ္။
ေလာင္စာသိမ္းၿပီး မီးၿငိမ္းတာသည္ နိဗၺာန္။
ဓမၼဆုိက္မ်ားစုစည္းရာ
www.mogokdhamma.com
www.mogok.co.uk
http://dhammahaewon.page.tl/%
ဓါတ္ပံုမွတ္တမ္းမ်ားၾကည့္လိုလွ်
မနက္ျဖန္ ၈.၈.၂၀၁၀ သည္ အာဏာကိုသာ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ေသာ အမႏုႆ စစ္အာဏာရွင္ႏွင့္ လက္ပါးေစမ်ား က ဒီမိုကေရစီေရး ေတာင္းဆို ဆႏၵျပခဲ့ေသာ ရဟန္းရွင္လူ ေက်ာင္းသားလူငယ္ကေလးမ်ား ရာေပါင္းမ်ားစြာကို ရက္ရက္စက္စက္ ပစ္ခတ္ သတ္ျဖတ္ခဲ့ေသာ ၈ ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံုၾကီး ရ့ဲ ၂၂ ႏွစ္ေျမာက္ ေန႔ျဖစ္ပါသည္။ အာဏာရွင္ေတြကို ေတာ္လွန္ဖို႔ ေခတ္အဆက္ဆက္က အသက္၊ ေသြး၊ ဘဝ ၊ ရာထူးစည္းစိမ္ ေတြကို ေပးဆပ္အနစ္နာခံသြားတဲ့ ရဟန္း အာဇာနည္၊ လူ အာဇာနည္၊ ေက်ာင္းသား အာဖာနည္ အေပါင္းတို႔ရဲ႕ ရဲရင့္မႈ နဲ႔ ဂုဏ္က်က္သေရ ဟာ စကားလံုးမ်ားျဖင့္ ညႊန္းဆိုဖြဲ႔ေေဖာ္ျပလို႔ မရႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ပါတယ္။
၇. ၾသဂုတ္လ.၂၀၁၀္္္္
No comments:
Post a Comment